בית הספר התיכון העירוני
על שם יצחק רגר
עבודת הגשה
תקשורת וחברה ג'
זירה 3 – וירטליות ברשת
שם
המגיש/ה: ירדן ארקי
ת.ז:
206818882
שם
המורה: גב' לאה סולומון יהושע
כיתה:
יב' 4
תשע"ו
טיסת השוקולד - https://www.youtube.com/watch?v=Xj9rFlNtsVs
הסרטון שבחרתי הוא "טיסת השוקולד" , שבו אישה שנכחה בטיסה
חזרה לארץ וביקשה שהדייל אמכור לה שוקולד, אך לא עשה זאת . אותה בחורה נהגה
באלימות מילולית ופיזית.הסרטון צולם על ידי אנשים שנכחו בזמן הטיסה והועלה לאתרים
חברתיים כגון:פייסבוק,יוטיוב וכדומה.. מצאתי את הסרטון ביוטיוב, על שם "טיסת
השוקולד" שהועלה ע"י רשת וזכה לחשיפה משמעותית בעל 85.409 צפיות ו 124
אנשים שאהבו את הסרטון.
ערכתי בדיקה ברשת וחיפשתי את סרטון השוקולד,והופתעתי מכמות החשיפה
והצפיות שיש לכל אתר ואתר.
באתר מאקו- 60.000 צפיות
באתר ווינט- 46.000 צפיות
באתר חדשות 2 -72.000
לסרטון השוקולד נוצרו חיקויים שניתן למצוא אותם באתר יוטיוב, לדוגמה:
1.
האנשים
שיצרו את הדיבוב לסרטון הם "שטותונים" הם מדבבים אנשים, מהאח הגדול,ערוץ
2 וכו
זכו ל 158.774 צפיות
2. הסרטון השני לקוח מסרט של היטלר, שבו ניתן לראות מדבר על הטיסה וקיבל 2.916 צפיות
https://www.youtube.com/watch?v=a57gIcvdvmE
3. בסרטון זה ניתן לראות בחור אנונימי שכתב שיר והלחין על טיסת השוקולד וקיבל כ 3.363 צפיות
https://www.youtube.com/watch?v=bU_CR-aStaM
שלושת הסרטונים לקוחים מאתר יוטיוב!!
המושגים
שבחרתי:
1.תוכן ממטי (הפצה
ממטית): ההפצה היא מימטית כאשר בתוך התהליך הוויראלי מתרחש גם שכתוב, או
יצירה מחדש, של הפריט. המשתמשים המעבירים אותו מוסיפים לו משמעויות על ידי שינוי
או הוספה של תכנים לפריט, אך תוך שמירה של הצורה הכללית, למשל הוספת כיתוב
הומוריסטי לתמונה או החלפת פס הקול בסרטון. בצורה כזו למקור ראשוני אחד נוצרות
מגוון רחב של גרסאות, כאשר בכל גרסה הוסיפו משתמשים שונים אמירה משלהם -
הומוריסטית, ביקורתית, אישית וכיוצא בזאת.
-בסרטון השוקולד ניתן
לראות שהעלו אותו כפי שהוא והוא זכה לחשיפה אדירה,ולאחר זמן קצר הוא קיבל משמעויות
נוספות , עשו לו דיבוב מחדש, חיקויים על ידי אנשים, חיקויי בארץ נהדרת,כך שיצא מצב
שהוא לא נשאר כפי שהוא עם הזמן הסרטון המקורי נעלם וראו בעיקר דיבובים, וחיקויים.
ניתן לקחת ציטוט לדוגמה מהסרטון המקורי והדיבוב:
מקורי
:"עם העגלה אני רוצה את השוקולד לפה"
דיבוב :
"אני רוצה את השוקולד, למה היא קיבל את השוקולד"
*ניתן
לציין שהדיבוב מתרחש באותו דקה ושניות*
2. הדיפוזיה שלהם דרך תחרות ובחירה. הממים משתנים בדרגת התאמתם, כלומר,
רמת הסתגלותם לסביבה החברתית-תרבותית שבה הם מופצים. האינטרנט לא רק
רווי בפעילות ממטית, הוא אף מאפשר את החקירה שלה בדרכים חסרות תקדים. לממים תכונות
תרבותיות הדומות לחיידק השפעת, המועברות בדרך תקשורתית הדומה להתעטשות.
-הסרטון התפשט באופן הדומה להתעטשות הוא עוד לא הגיע לרשת החברתית,הוא
זכה לאלפי צפיות,שיתופים וביקורות הוא הועלה לאתרי חדשות וטלוויזיה שנתנו ביקורת
ורקע על הסרטון,וכוכבי הסרטון שנהגו באופן מילולי בחרו למסור תגובה,והצטערו על
האופן שבו הם דיברו , הם היו שיכורים , וחברת הטיסה הודיעה שהם לא יוכלו לטוס דרך
החברה שלהם לעולם.
3.צורה - הממד השני מתייחס
לצורה: מדובר בגלגול הפיזי של המסר, הנקלט דרך החושים שלנו. הוא כולל ממדים
חזותיים/קוליים הספציפיים לטקסטים מסויימים, בנוסף לתבניות מסובכות הקשורות לז'אנר
ומארגנות אותם (כמו סנכרון שפתיים או אנימציה). בעוד רעיונות והביטוי שלהם נדונו
בהרחבה ביחס למושג המם,
-אם נשתיק את סרטון השוקולד אנו יכולים
להבחין בבחורה שמדברת בגסות עם הידיים וגורמת למהומה גם אם נתעלם מהקול בסרטון,ורק
לפי תגובות האנשים ניתן לזהות שמתרחש מריבה,אלימות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה