בית הספר התיכון העירוני
על שם יצחק רגר
עבודת הגשה
תקשורת וחברה ג'
זירה 2 – פרסום סמוי וגלוי
שם
המגיש/ה:ירדן ארקי
ת.ז:206818882
שם
המורה: גב' לאה סולומון יהושע
כיתה:
יב' 4
תשע"ו
תשע"ו
התמונה שבניתי לפרסומת סמויה וגלויה:
פסקה שמספרת על המוצר שבחרתי לפרסומת
סמוייה:
לובלו
המוצר שבחרתי לפרסומת סמויה היא השפתון "לובלו" , מותג שפתוני לחות הקיים
למעלה
ממאה שנים. נמכרים שפתוני לובלו בשלל
טעמים:לבלו רוז (הנותן גוון ורדרד עדין
לשפתיים),אבטיח,מלון,דובדבן,תות ,פירות
יער ועוד מגוון טעמים.. לובלו מתאים לתנאי קור
קיצוניים ושומר על השפתיים מפני
יובש,ולאחר השימוש בלובלו השפתיים נראות
מרעננות,מבריקות,בעלות צבע. מוצר שכל אדם חייב לרכוש, ויש לובלו שקוף המיועד
לגברים .
שלושה מושגים שבחרתי המתאימים לי לפרסומות
הסמויה:
1.השפעות הפרסום הסמוי על
הצופה
בשנים האחרונות
נערכו מחקרים לבחינת השפעתו של הפרסום הסמוי על הצופים, בעיקר בהתייחס לזכירת
המותג ולגיבוש עמדות כלפיו. השימוש בפרסום סמוי מגביר את הבולטות של המותג במערכת
הזיכרון יותר מאשר פרסום סמוי. נמצא כי בולטות גבוהה מובילה לעלייה בזיהוי המותג
בהשוואה לבולטות נמוכה יותר. כמו כן, נמצא כי פרסום סמוי הנמשך זמן רב מחולל זכירה
טובה יותר של המותג, בהשוואה לפרסום סמוי הנמשך זמן קצר.
חשיפה למותג
במהלך תוכנית, מעוררת אצל הצופה חיבה ורגשות, אולם היא אינה מספקת לו מידע רב על
המותג. נמצא כי פרסום סמוי משפיע על עמדותיו של הצופה באופן חיובי ועל כוונת
הקנייה יותר מאשר בפרסומת גלויה מסורתית. ההסבר לכך מבוסס על תיאורית החשיפה
המכוונת, הקובעת כי הצופה נחשף למדיה כדי לצפות בתכנים יצירתיים ולא בפרסומת.
כלומר, הצופה מכוון את עצמו לצפייה בתכנים שאינם שכנועים ומעדיף אותם מתכנים
פרסומיים. לכן, במהלך צפייה בפרסומת סמויה בתוכנית שבה בחר הצופה לצפות, הערכתו
כלפי המותג עשויה להיות חיובית יותר ביחס לחשיפתו לפרסומת גלויה לאותו מותג במהלך
הפסקת הפרסומות.
בנוסף, שילוב
הפרסום הסמוי בערוצים אחדים ובאמצעים פרסומיים העלה את זכירת המותג.
*הפרסום הסמוי שלי הוא המוצר לובלו,ברגע
שאנשים נחשפים אל המוצר בפרסומת הם שמים לב
אליו יותר,לדוגמה,כאשר הם בסופר פארם ובכל
חנות קוסמטיקה אחרת שמוכרים את הלובלו
הם מסתכלים על המוצר,מה שיכול להיות לפני
שקלטו את הפרסומת הם יעברו ליד זה ללא
רפרפוף, ויכול לגרום להם גם לרכוש את
המוצר,כי הם ראו זאת בפרסומת.
לדוגמה: טיטי מלכת היופי תשים לובלו תוך
כדי תוכנית שהיא מתראיינת,אנשים יקנו את המוצר
כי מפורסמת רכשה אותו ומשתמשת בו.
2. שילוב מוצרים – Product Placement
- פרקטיקה של שילוב מוצרים
בתוכניות טלוויזיה תמורת תשלום ממשיכה להתקיים, אך היא מהווה נתח קטן יחסית. המונח
הזה, מופיע הרבה פעמים כשם נרדף ל"תוכן שיווקי". בישראל, שילוב מוצרים
בולט בעיקר בדרמות יומיומיות. תסריטאים העוסקים בכתיבה לז'אנר מקבלים בתחילת
העבודה או במהלכה רשימת דרישות מדויקות מחברות ההפקה שיש לשלבם בתסריט ועל סט
הצילומים (מוצר חשמלי, פריט מזון, שתייה וכו').
*בפרסומת שלי, ישנם
שילוב מוצרים שלא ניתן להבחין בהם, חוץ מהמוצר שפרסמתי שהוא
המוצר הגלוי בושם
ה"אייקון",והמוצר הסמוי "לובלו" . יש בצד ימין בקבוק תכלת שזה
בעצם
בדין-ריח לבגדים
ובצד שמאל של התמונה ניתן להבחין בקופסה גדולה,שמי שמכיר את
האריזה,רכש,התבונן
בחנויות ניתן להבין שזהו הבושם של ריהאנה
(ניתן לראות גם על גב
האריזה את התמונה
שלה,ולהבין ).
3. מותגים – : מותג
הינו שם או סימן מסחרי. מוצר, בהגדרתו הוא - דבר שנועד לענות על צורך של החברה,
מותג הוא מוצר שיש לו בידול משאר המוצרים בתחומו. מותג הוא סט של הבטחות ייחודיות
בעלות ערך מוסף שאין למוצרים האחרים בתחום. וללא הבידול הזה וללא הבטחותיו
הייחודיות למוצר, המוצר איננו מותג אלא מוצר מסחרי. מותג הוא מכלול של מה שאנשים
אומרים וחושבים על המוצר, על שירות או על החברה ומה שהם מרגישים כלפיה.
*מותגים
שמופיעים לי בתמונה,הם בעצם מותגים מוכרים שאנשים מכירים, ראו לפחות פעם
אחת פרסומת של המוצר בטלוויזיה,בעיתון ואלו מוצרים
מאוד נרכשים.
לדוגמה:הלובלו הוא
שפתון ייחודי הכי נמכר,והכי מוכר ובן אדם אשר יבוא לקנות שפתון ותהיה
לו התלבטות, הוא
ייבחר בלובלו ,כי יש עליו פרסום,מכירים אותו.
ניתן גם להציג את הדוגמה
שנתתי על טיטי ברגע
שסלב ישתמש בשפתון או בכל מוצר אחר לדוגמה:חולצה,שרשרת,נעליים
וכו.. אנשים ירצו גם ויקנו,כי סלב ישתמש בו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה